bestchoob

شرکت چوب ترمووود بست چوب

bestchoob

شرکت چوب ترمووود بست چوب

۲ مطلب در مهر ۱۳۹۵ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

قیمت ترمووود به چه عواملی بستگی دارد.

قیمت چوب ترمووود را بر چه اساسی تعیین میکنند؟

قیمت چوب ترمووود ارتباط مستقیمی با ضخامت ترموود و نوع چوب ترمو شده و میزان ماشین کاری و ابزاری که بر روی آن انجام پذیرفته است تعیین میکند.

 

قیمت چوب ترمووود را با روشهای ذیل تعیین می کنند که به اختصار توضیح می دهیم.

1-چوب ترمو وود بسته به میزان ضخامتی که دارد قیمت و بهای آن متفاوت است.

تا ضخامت چوب بالاتر باشد قیمت آن نیز بیشتر خواهد بود.

مثلآ ترمووود با ضخامت بیست میلی متر (دو سانتی متر) از لحاظ قیمتی پایین تر از چوبی با ضخامت چهل و دو میلی متر می باشد.

2-عامل دیگری که در قیمت ترمووود تعیین کننده می باشد نوع چوب ترمووود می باشد.

چوبی که از خانواده درختان نرم چوب ها باشد ارزان تر از چوبهای متعلق به گروه سخت چوبها می باشند.

بدین معنی که چوب درخت پاین ارزانتر از چوبی از خانواده عش میباشد.

البته علت این تفاوت قیمتی از لحاظ جنس چوب تابع مستقیمی دارد با میزان رشد و تراکم این درختان از یک سو و میزان عملیات حرارتی و سختی برش از سمت دیگر,یعنی درخت کاج از لحاظ رشد و تراکم و انبوهی بیشتر از درخت عش است در نواحی توندرایی اسکاندیناوی.

3-ماشین کاری چوب ترمووود:

در زمان تولید چوب ترمووود تمام چوب ترموود تولید شده به شکل SHP ساده است که بعدآ بنا به درخواست مشتری در مبدآ بر روی آن ماشین کاری انجام میگیرد و ترمووود تولید شده به اشکال مختلف مانند UTS, UTV , ROMB و ….در می آیند.

  • best choob
  • ۰
  • ۰

در اصل ترمووود به عنوان یک برند تجاری جهانی شکل گرفته است که آن هم به مجموعه ای از شرکتهای چوب بری و فعال در صنعت چوب اطلاق می شود .در واقع ترمووود نام یک انجمن بین المللی است.آدرس سایت انجمن بین المللی ترمووود و نیز تمامی شرکت هایی که عضو این انجمن هستند  WWW.THERMOWOOD.FI است ,و مقر اصلی این سازمان کشور فنلاند در اسکاندیناوی می باشد.

تمامی اعضا موظف هستند که استانداردهای تعریف شده از طرف انجمن بین المللی ترمووود و قوانین و مقررات صادره از جانب سازمان جهانی حفظ محیط زیست و جنگلداری و حفظ منلبع طبیعی را رعایت کنند و با استفاده از تکنولوژی نسبتآ جدید و مدرن تیمار حرارتی ,چوب را روانه بازار کنند.

در نهایت میتوان نتیجه گرفت که بر خلاف دیدگاه عموم ترمووود شاید یک محصول نهایی باشد ولی بیشتر و در واقع یک اسم ,نام,و برند تجاری است.

از استانداردهایی که برای ترمووود تعریف شده است و شرکت های عضو ملزم به رعایت آن هستند می توان به VTT , FSG , PEFC , اشاره کرد.

  • best choob